אסטרטגיה שיווקית

מה זה אסטרטגיה?

הספר הראשון בנושא אסטרטגיה נכתב לפני כ-2,500 שנה בסין ונקרא “אמנות המלחמה”. הכותב, סון טסו, שהיה מצביא צבאי עטור ניצחונות, כתב בעיקר על אסטרטגיה צבאית ועל ניהול מלחמה. למעשה, לרבים מהמושגים והתיאוריות בתחום של ניהול אסטרטגי יש תקדימים באסטרטגיה צבאית, כמו אסטרטגיות הגנה והתקפה, הפתעה והונאה, וההבחנה בין אסטרטגיה וטקטיקה. עם זאת, בעוד שמטרת המלחמה היא בדרך כלל להביס את האויב, רוב הפירמות…

איך בונים תכנית אסטרטגית?

לתכנית אסטרטגית שלושה חלקים בסיסיים:

  • איפה אנחנו היום?
  • לאן אנחנו רוצים להגיע?
  • איך נגיע לשם?

כאשר חושבים על אסטרטגיה עבור פירמה (firm), חשוב להבין את…

מהם המאפיינים של אסטרטגיות מוצלחות?

באופן כללי, יש ארבעה מאפיינים לאסטרטגיות מוצלחות. המאפיינים הללו אינם מבטיחים הצלחה, אך הם מגדילים את הסיכוי להצליח:

  • מטרות ברורות, עקביות וארוכות טווח
  • הבנה מעמיקה של הסביבה שבה אנו פועלים
  • הערכה אובייקטיבית של המשאבים העומדים לרשותנו
  • יישום אפקטיבי

זוהי מסגרת חשיבה שימושית, שתוכלו להעריך באמצעותה את…

המודל של פורטר – דוגמה

המודל של פורטר הוא מודל לניתוח תעשייה (או ענף תעשייתי). יש לו שלושה שימושים עיקריים:

  • בחירת התעשייה בה אנו רוצים להתחרות/להשקיע

  • בסיס לפעולות לשינוי התעשייה בה אנו פועלים, כדי שתהיה “נוחה יותר” (רווחית יותר)

  • ניתוח הסביבה בה אנו פועלים – כדי לבנות אסטרטגיה עבור…

מהי האלטרנטיבה למודל SWOT ?

כמו מודל SWOT, גם המודל שאציג להלן מבוסס על הרעיון של התאמה אסטרטגית (כלומר, צריכה להיות התאמה בין הסביבה הפנימית של הפירמה לסביבתה החיצונית). 

אך המודל החדש שם את הדגש על משאבים ויכולות, ועל גורמי המפתח להצלחה. במילים אחרות, כדי לנסח אסטרטגיה טובה עלינו להתאים בין משאבי ויכולות הפירמה לגורמי המפתח להצלחה. אם ההתאמה הזאת נעשית בצורה נכונה, הסיכוי להשיג…

רוצה תוכנית שיווק דיגיטלי מנצחת לעסק שלך?

השאר פרטים ונחזור אליך