קידום אתרים בגוגל (SEO)

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

קידום אתרים - מבוא

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך שמטרתו שיפור מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. התהליך הזה נקרא גם קידום אורגני, או SEO באנגלית (Search Engine Optimization), ובדרך כלל מדובר בקידום אתרים בגוגל, כי הוא מנוע החיפוש המוביל.

כדי לקדם את האתר שלנו, עלינו להבין מה הלקוחות שלנו מחפשים. לכן קידום האתר צריך להתבסס על מחקר מעמיק של מילות מפתח, מתחרים, לקוחות, ושוק.

איך עובד חיפוש באינטרנט? (סרטון של גוגל)

קידום אתרים - מבנה האתר

קידום אתרים - תוכן

קידום אתרים - קישורים

קידום אתרים - טעויות נפוצות

קידום אתרים בגוגל - מאילו טעויות כדאי להימנע?

יש אינסוף טעויות שאפשר לעשות כאשר מקדמים אתר בגוגל. אספנו עבורכם מספר טעויות נפוצות:

טעות מספר 1: התעלמות ממחקר מילות מפתח.

אנשים רבים לא עושים מחקר מילות מפתח, או עושים אותו, אך לא באמת משתמשים בו. יש כלים שונים שיעזרו לכם לגלות מה מעניין את הלקוחות שלכם, כמו UberSuggest או מתכנן מילות המפתח של גוגל.

טעות מספר 2: לינקים נכנסים ממקור לא איכותי.

ככל שמקור הלינקים הנכנסים לאתר נחשב יותר איכותי בעיני גוגל, כך האתר עצמו נחשב ליותר איכותי. לכן, למרות הקושי הרב שבהשגת לינקים איכותיים, כדאי להשקיע בכך מאמץ.

טעות מספר 3: התעלמות מאופטימיזציה של התוכן.

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך. יש לנתח ולשפר את התוכן באתר באופן שיטתי ולאורך זמן. כך נוכל ליצור תוכן שבאמת מעניין את קהל היעד שלנו.

טעות מספר 4: חיפוש שם החברה שלי, או שם המוצר שלי בגוגל, כדי לבדוק את דירוג האתר.

לא נכון לעשות זאת, כי במקרים רבים שם החברה שלי ושם המוצר שלי יופיעו במקום גבוה בכל מקרה, גם אם האתר לא מקודם. למשל, אם שם העסק שלי הוא “מוסך המשופמים”, סביר להניח שתוצאה זו תופיע במקום גבוה בגוגל, כי גוגל שואפת לתת את התוצאות הרלוונטיות ביותר. אך מה שבאמת חשוב זה מה אנשים מחפשים, ומה שהם מחפשים זה בדרך כלל מענה לצורך, כמו “תיקון רדיאטור”, “החלפת שמנים”, “שיפוץ גיר” וכו’, ולכן יש לקדם את הביטויים הללו כדי למשוך לקוחות. בנוסף, אם לקוח כבר מכיר את “מוסך המשופמים”, סביר שהוא יידע כיצד למצוא אותו, ולכן אין צורך להשקיע אנרגיה רבה בקידום הביטוי הזה באתר.

טעות מספר 5: שימוש במחשב האישי שלי כדי לבדוק את דירוג האתר.

זו טעות, כי גוגל נותנת תוצאות שמתאימות לי באופן אישי, ואם ביקרתי באתר שלי פעמים רבות בעבר, סביר שגוגל תדרג אותו גבוה עבורי. יש לזכור שעבור משתמשים שונים האתר שלי מקבל דרוגים שונים. למזלנו, יש לכך פתרון פשוט: אפשר להיכנס לחשבון הגוגל שלנו ולמחוק את היסטוריית החיפוש (מחשבון הגוגל שלנו, לא מהמחשב): בוחרים בהגדרות, בהיסטוריה, ואז ב”מחק פעילות” (Delete activity). לחילופין, אפשר לחפש ממחשב “ניטרלי”, כלומר מחשב שממנו לא בוצעו כניסות לאתר שלנו.

טעות מספר 6: התעלמות מהמובייל.

רוב גולשי האינטרנט עושים זאת מהסמארטפון, ולכן גוגל הגדילה משמעותית את חשיבות ההתאמה של אתרים למכשירים הללו. האתרים שנבנים בשנים האחרונות הם רספונסיביים, כלומר, הם מתאימים את עצמם לגודל המסך. למרות זאת, עלינו לוודא שהאתר שלנו מותאם לסמארטפון: שהטקסט קצר וקולע (חישבו על הגולש שלכם כאשר הוא נוסע ברכבת וקורא ממסך בגודל חמישה אינץ’), ושהאתר נטען במהירות (התמונות לא כבדות מדי, אין כמות גדולה של סרטוני וידאו, ועוד).

טעות מספר 7: יצירת תוכן משעמם.

אנשים רבים יוצרים תוכן רק כדי שיהיה באתר שלהם תוכן. למרות שהם עושים מחקר מילות מפתח, ומשקיעים מאמצים רבים, מדובר בבזבוז של זמן וכסף. אם יצרתם תוכן שאף אחד לא צורך, זה לא באמת מקדם את האתר שלכם, כי גוגל מודד את זמן השהייה בכל דף באתר שלכם. לכן יש ליצור תוכן שיוצר ערך אמתי ללקוחות שלכם.

קידום אתרים בגוגל - כלים שימושיים

 

PageSpeed Insights – בודק את מהירות הטעינה של האתר

Keyword Planner – מתכנן מילות המפתח

  • רלוונטי גם בקידום ממומן וגם בקידום אורגני
  • יש לאסוף מילות מפתח רבות (הזנב הארוך)
  • יש לתעדף אותן לפי יעילותן
  • יש להתמקד בקהל היעד ולהימנע ממילות מפתח כלליות מדי

Google Search Console – כלי למנהלי האתרים

  • מאפשר להבין איך גוגל רואה את האתר ולבצע אופטימיזציה בהתאם
  • מידע כללי, סטטיסטיקות ומילות מפתח חזקות באתר
  • מרכז השליטה – מה אפשר לעשות?
  • הצעות לשיפור האתר
  • שליחת מפת אתר – Sitemap
  • בעיות תוכן באתר
  • מדווח שגיאות שונות, כמו תוכן כפול שיש לי בשני דומיינים שונים, או כשהתוכן מועתק
  • קישורים שבורים
  • חיפושים מובילים שמביאים גולשים לאתר
  • הצגת אתרים שמקשרים לאתר

Google Analytics – מספק נתונים סטטיסטיים מפורטים על תנועות גולשים באתר

  • מה מקורות הטראפיק? – מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, ביקורים ישירים, אתרים אחרים…
  • מי הגולשים? – דמוגרפיה, מיקום גאוגרפי, מכשירים…
  • מודד את יעילות הפרסום
  • מאפשר לבצע מעקבים אחר המרות

בעזרת הביטוי Site אפשר לבדוק אילו דפים מהאתר שלי מאונדקסים. נכניס את הביטוי Site בשורת החיפוש בגוגל, ואז את כתובת האתר שלנו. דוגמה: Site: www.mysite.co.il

מבוא לקידום אתרים - חלק א' סדנת SEO

קידום אתרים - איך בונים עמוד מושלם לגוגל ואיך מכניסים לינקים מאתרים אחרים?

אהבתם? שתפו!

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

ספרו לנו: מה לגבי האתר שלכם? מה עובד הכי טוב בקידום שלו?