קידום אתרים בגוגל (SEO)

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

מה זה קידום אתרים (SEO)?

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך שמטרתו שיפור מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. התהליך הזה נקרא גם קידום אורגני, או SEO באנגלית (Search Engine Optimization), ובדרך כלל מדובר בקידום אתרים בגוגל, כי הוא מנוע החיפוש המוביל. עבור ארגונים רבים מדובר בנושא בעל חשיבות אסטרטגית, ויש לכך מספר סיבות:

  • רוב הגולשים משתמשים רק בתוצאות המתקבלות בדף הראשון
  • יש עסקים שמוכרים דרך האתר
  • יש עסקים רבים שעבורם האתר הוא מקור לידים
  • לקוחות רבים מחפשים מידע באתר לפני שהם רוכשים (דירה, מכונית…)
  • לאתר יש השפעה על בניית המותג והמוניטין של עסקים רבים
  • פעמים רבות האתר מהווה למעשה שילוב מעניין של כרטיס ביקור, חלון ראווה וקטלוג

קידום אתרים דורש ידע מקצועי רב, ובחברות רבות זה נעשה במיקור חוץ. מדובר בתהליך שאורך זמן רב (בד”כ רואים תוצאות רק לאחר כחצי שנה). חשוב לדעת שהאלגוריתם של גוגל הוא:

  • סודי
  • מורכב – יש מעל ל-200 פרמטרים (הערכה) – ולכל פרמטר יש אופציות ומדדים שמשפיעים עליו
  • משתנה – גוגל מעדכנת את האלגוריתם באופן מתמשך ועושה בו כ-500 שינויים בשנה

כדי לקדם את האתר שלנו, עלינו להבין מה הלקוחות שלנו מחפשים. לכן קידום האתר צריך להתבסס על מחקר מעמיק של מילות וביטויי מפתח, מתחרים, לקוחות, ושוק.

 

חדש - סדנת קידום אתרים

למדו כיצד ליצור לידים רלוונטיים לעסק שלכם, ואיך לשפר את הנכס הדיגיטלי הכי חשוב שלכם.

הירשמו היום – מתחילים ב-10/3

אקספרט דיגיטל

איך מקדמים אתרים בגוגל?

יש פרמטרים רבים שמשפיעים על קידום האתר. נפרט את העיקריים שבהם:

מהירות טעינת האתר

אתר שנטען במהירות מדורג גבוה יותר. הגורמים העיקריים המשפיעים על מהירות הטעינה הם איכות הקוד, השרת, והתוכן. ככל שיש פחות קוד יחסית לתוכן, כך הדירוג גבוה יותר (קוד מינימלי מאפשר לעמוד להיטען במהירות). כמו כן, יש לשכור שרת מהיר שנמצא קרוב ללקוחות שלנו, וליצור תוכן שאינו “כבד” מדי. למשל, אפשר להוריד את רזולוציית התמונות, ולהטמיע מספר מצומצם של סרטונים בכל עמוד.

תגיות

תג הוא קטע טקסט המשמש את מנועי החיפוש. שני התגים החשובים ביותר הם:

  • Title tag – בו כדאי לרשום 1-2 מילות מפתח, ואת שם המותג. יש להיות ממוקדים, אינפורמטיביים וענייניים. מומלץ שלא לכתוב יותר מ 60 תווים.
  • Meta description – תג המתאר את נושא העמוד, ומשפיע על נראות התוצאות בגוגל. יש לכתוב אותו בצורה שיווקית, מעניינת ויצירתית. אם התג לא קיים – ברירת המחדל היא לקחת את הטקסט הראשון שגוגל רואה בעמוד.

זכרו: מנוע החיפוש של גוגל מעניק חשיבות רבה לשיעור ההקלקה על האתר (CTR) בתוצאות החיפוש, ולכן חשוב לנסח את הטקסט בתגים הללו באופן שימשוך קהל רלוונטי.

בנוסף, יש תג לשמות של תמונות – Alt Tag  – אשר מוצג ע”י הדפדפן במידה ולינק התמונה לא תקין, או במעבר חץ העכבר מעל התמונה. בשלושת התגים לעיל יש לשלב מילות מפתח רלוונטיות.

כתובת ה-URL – כדאי לכלול מילות מפתח וליצור כתובת ללא פרמטרים וסימנים מיותרים. הכתובת יכולה להיות בעברית (לגוגל יש כלי תרגום).

קטגוריות וכותרות – הקטגוריות באתר צריכות להכיל מילות מפתח, וכך גם הכותרת הראשית בכל עמוד, וכותרות המשנה. יש לשמור על היררכיה נכונה, כלומר ליצור כותרת ראשית שהיא ביטוי “זנב ארוך” (ביטוי משנה שבו מילים רבות יותר) של הקטגוריה שמעליה, ולכתוב כותרות משנה שהן ביטויי זנב ארוך של הכותרת הראשית. גוגל יתייחס לכותרת שמופיעה בפונט גדול יחסית ככותרת הראשית.

תוכן האתר – מנוע החיפוש של גוגל מעניק חשיבות רבה למשך הזמן שאנשים שוהים באתר, ולכן יש להשקיע בהפקת תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי. תוכן יכול להופיע במגוון פורמטים: טקסט, תמונה, או סרטון. המלצות לגבי יצירת התוכן:

  • יש לשלב את מילות המפתח בתוכן האתר באופן “טבעי” ולא מוגזם (שימוש מוגזם במילות מפתח פוגע בדירוג האתר).
  • יש ליצור תוכן מקורי, כי גוגל יודע אם מעתיקים תוכן מאתר אחר ומי היה ראשון.
  • מנוע החיפוש בודק גם את מספר הדפים שהגולש הממוצע מבקר בהם, ולכן חשובה גם חלוקת תוכן נכונה (למשל, שלא רוב הטקסט יופיע בעמוד הבית). כמו כן, כדאי לזכור שדפי תוכן רבים יותר מגדילים את הסיכוי שמשתמשים יגיעו לאתר גם ע”י חיפושים של ביטויי זנב ארוך.

אם המשתמשים אוהבים את האתר, גם גוגל אוהב אותו, ולכן עדיף ליצור תוכן עבור הגולשים, ורק לאחר מכן לחשוב על גוגל. שאלו את עצמכם, האם משתמשים ישמחו לשתף/להמליץ על התוכן שיצרתם? זכרו לחקור את המתחרים: איזה תוכן הכי עובד ומה הכי משתפים? באילו חיפושים הם מדורגים גבוה מאתנו, ומדוע? זכרו שקידום אתרים דומה לריצת מרתון, ושהתמדה היא המפתח להצלחה.

תדירות עדכון התוכן באתר

יש לעדכן את האתר בצורה שוטפת ולהוסיף תכנים חדשים. גוגל מעדיף אתרים עדכניים, לכן יש לאתר נושאים רלוונטיים כל הזמן. דוגמאות:

  • נושאים עכשוויים: התפרצות הר געש, ליגת האלופות
  • אירועים חוזרים: פרק של האח הגדול, דוחות שנתיים
  • עדכונים שונים: דגמי מחשבים, גאדג’טים

יש לציין שחשיבות התדירות משתנה לפי התחום בו עוסק האתר (למשל, באתר חדשות החשיבות היא קריטית).

קישורים

לקישורים בתוך האתר ולקישורים הנכנסים מאתרים אחרים יש חשיבות רבה (למרות שחשיבות זו ירדה בשנים האחרונות, בגלל ההתמקדות בתוכן איכותי). בתוך האתר יש לשמור על היררכיית קישורים נכונה, ולבדוק את הדברים הבאים:

  • האם דף הבית מקשר לדפי הקטגוריות?
  • האם דפי הקטגוריות מקשרים לתת-קטגוריות ולדפי המוצרים המשויכים להם?
  • האם דפי המוצרים מקשרים לדפי הקטגוריות הרלוונטיים?
  • האם יש קישורים שבורים באתר? (לעמוד שלא נמצא)

מנוע החיפוש בודק כמה אתרים חיצוניים מקשרים לאתר שלכם, ואת חשיבותם של אותם אתרים (כמה לינקים נכנסים אליהם). מספר וחשיבות הקישורים מאתרים חיצוניים מהווה אינדיקציה לדירוג האתר שלכם. לכן יש לבנות רשת קישורים חיצוניים:

  • חפשו שיתופי פעולה רלוונטיים עם אתרים נוספים במתכונת הדדית
  • פתחו בלוגים וקשרו לאתר שלכם
  • קשרו לאתר מפורומים וקבוצות דיון ברשת
  • קשרו באמצעות אתרי מאמרים, או כתבו מאמר אורח תמורת קישור לאתר
  • הצטרפו לקבוצות החלפת קישורים בפייסבוק וברשתות החברתיות

גם לתדירות שינוי הקישורים בעמוד יש חשיבות, כל עוד זה נעשה באופן נכון (למשל, עדכון תוכן). אם זה אם נעשה בהקשר לא נכון (למשל, שינוי קישורים חיצוניים בכתבה ישנה) זה סממן שלילי. כמו כן, כדאי לשלב מילות מפתח בקישורים השונים בתוך האתר (בשם הקישור).

פרמטרים נוספים

מנוע החיפוש של גוגל בוחן גם את הפרמטרים הבאים:

  • אחוז ה-bounce (שיעור המשתמשים שחזרו לעמוד התוצאות מהדף הראשון שעליו הקליקו)
  • דיוק החיפושים (אם אדם לא מצא את מה שהוא רצה ומריץ חיפוש קצת שונה)
  • אבטחת האתר: אתרים מאובטחים (אשר רכשו SSL) מקבלים עדיפות על פני אתרים רגילים מכיוון שתהליך רכישת ה-SSL מחייב חברות בהזדהות מסודרת ולכן מקטין את הסיכוי שמדובר בספאם
  • ותק האתר: גוגל מתייחס בחשדנות לאתר חדש ולכן מדרג אותו נמוך. קידום אתרים נכון צפוי לפתור את הבעיה לאחר מספר חודשים

פייסבוק

כדי לקדם את האתר שלי באמצעות הדף העסקי בפייסבוק, עלי לכתוב פוסטים רלוונטיים ולהוסיף לינקים אל האתר שלי. הבעיה – פייסבוק מוריד את הכוח היחסי של הדף העסקי ששולח את הלינקים הללו כך שהדף יקבל פחות חשיפה בתוך פייסבוק גם בפוסט עצמו וגם בפוסטים עתידיים

בינה מלאכותית

לגוגל יש אלגוריתם בינה מלאכותית שנקרא RankBrain, ומהווה כנראה הגורם השלישי הכי משפיע על דירוג האתרים. האלגוריתם “מתרגם” מילים לישויות מתמטיות שנקראות וקטורים – ויכול לנחש משמעות של מילים וביטויים שאינו מכיר. כך הוא מתמודד עם חיפושים שלא נתקל בהם בעבר (פייסבוק משתמשת בטכנולוגיה דומה בדירוג בניוזפיד , ומיקרוסופט עושה זאת בבינג).

קידום אתרים בגוגל - מאילו טעויות כדאי להימנע?

יש אינסוף טעויות שאפשר לעשות כאשר מקדמים אתר בגוגל. אספנו עבורכם מספר טעויות נפוצות:

טעות מספר 1: התעלמות ממחקר מילות מפתח.

אנשים רבים לא עושים מחקר מילות מפתח, או עושים אותו, אך לא באמת משתמשים בו. יש כלים שונים שיעזרו לכם לגלות מה מעניין את הלקוחות שלכם, כמו UberSuggest או מתכנן מילות המפתח של גוגל.

טעות מספר 2: לינקים נכנסים ממקור לא איכותי.

ככל שמקור הלינקים הנכנסים לאתר נחשב יותר איכותי בעיני גולג, כך האתר עצמו נחשב ליותר איכותי. לכן, למרות הקושי הרב שבהשגת לינקים איכותיים, כדאי להשקיע בכך מאמץ.

טעות מספר 3: התעלמות מאופטימיזציה של התוכן.

קידום אתרים הוא תהליך מתמשך. יש לנתח ולשפר את התוכן באתר באופן שיטתי ולאורך זמן. כך נוכל ליצור תוכן שבאמת מעניין את קהל היעד שלנו.

טעות מספר 4: חיפוש שם החברה שלי, או שם המוצר שלי בגוגל, כדי לבדוק את דירוג האתר.

לא נכון לעשות זאת, כי במקרים רבים שם החברה שלי ושם המוצר שלי יופיעו במקום גבוה בכל מקרה, גם אם האתר לא מקודם. למשל, אם שם העסק שלי הוא “מוסך המשופמים”, סביר להניח שתוצאה זו תופיע במקום גבוה בגוגל, כי גוגל שואפת לתת את התוצאות הרלוונטיות ביותר. אך מה שבאמת חשוב זה מה אנשים מחפשים, ומה שהם מחפשים זה בדרך כלל מענה לצורך, כמו “תיקון רדיאטור”, “החלפת שמנים”, “שיפוץ גיר” וכו’, ולכן יש לקדם את הביטויים הללו כדי למשוך לקוחות. בנוסף, אם לקוח כבר מכיר את “מוסך המשופמים”, סביר שהוא יידע כיצד למצוא אותו, ולכן אין צורך להשקיע אנרגיה רבה בקידום הביטוי הזה באתר.

טעות מספר 5: שימוש במחשב האישי שלי כדי לבדוק את דירוג האתר.

זו טעות, כי גוגל נותנת תוצאות שמתאימות לי באופן אישי, ואם ביקרתי באתר שלי פעמים רבות בעבר, סביר שגוגל תדרג אותו גבוה עבורי. יש לזכור שעבור משתמשים שונים האתר שלי מקבל דרוגים שונים. למזלנו, יש לכך פתרון פשוט: אפשר להיכנס לחשבון הגוגל שלנו ולמחוק את היסטוריית החיפוש (מחשבון הגוגל שלנו, לא מהמחשב): בוחרים בהגדרות, בהיסטוריה, ואז ב”מחק פעילות” (Delete activity). לחילופין, אפשר לחפש ממחשב “ניטרלי”, כלומר מחשב שממנו לא בוצעו כניסות לאתר שלנו.

טעות מספר 6: התעלמות מהמובייל.

רוב גולשי האינטרנט עושים זאת מהסמארטפון, ולכן גוגל הגדילה משמעותית את חשיבות ההתאמה של אתרים למכשירים הללו. האתרים שנבנים בשנים האחרונות הם רספונסיביים, כלומר, הם מתאימים את עצמם לגודל המסך. למרות זאת, עלינו לוודא שהאתר שלנו מותאם לסמארטפון: שהטקסט קצר וקולע (חישבו על הגולש שלכם כאשר הוא נוסע ברכבת וקורא ממסך בגודל חמישה אינץ’), ושהאתר נטען במהירות (התמונות לא כבדות מדי, אין כמות גדולה של סרטוני וידאו, ועוד).

טעות מספר 7: יצירת תוכן משעמם.

אנשים רבים יוצרים תוכן רק כדי שיהיה באתר שלהם תוכן. למרות שהם עושים מחקר מילות מפתח, ומשקיעים מאמצים רבים, מדובר בבזבוז של זמן וכסף. אם יצרתם תוכן שאף אחד לא צורך, זה לא באמת מקדם את האתר שלכם, כי גוגל מודד את זמן השהייה בכל דף באתר שלכם. לכן יש ליצור תוכן שיוצר ערך אמתי ללקוחות שלכם.

קידום אתרים בגוגל - כלים שימושיים

 

PageSpeed Insights – בודק את מהירות הטעינה של האתר

Keyword Planner – מתכנן מילות המפתח

  • רלוונטי גם בקידום ממומן וגם בקידום אורגני
  • יש לאסוף מילות מפתח רבות (הזנב הארוך)
  • יש לתעדף אותן לפי יעילותן
  • יש להתמקד בקהל היעד ולהימנע ממילות מפתח כלליות מדי

Google Search Console – כלי למנהלי האתרים

  • מאפשר להבין איך גוגל רואה את האתר ולבצע אופטימיזציה בהתאם
  • מידע כללי, סטטיסטיקות ומילות מפתח חזקות באתר
  • מרכז השליטה – מה אפשר לעשות?
  • הצעות לשיפור האתר
  • שליחת מפת אתר – Sitemap
  • בעיות תוכן באתר
  • מדווח שגיאות שונות, כמו תוכן כפול שיש לי בשני דומיינים שונים, או כשהתוכן מועתק
  • קישורים שבורים
  • חיפושים מובילים שמביאים גולשים לאתר
  • הצגת אתרים שמקשרים לאתר

Google Analytics – מספק נתונים סטטיסטיים מפורטים על תנועות גולשים באתר

  • מה מקורות הטראפיק? – מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, ביקורים ישירים, אתרים אחרים…
  • מי הגולשים? – דמוגרפיה, מיקום גאוגרפי, מכשירים…
  • מודד את יעילות הפרסום
  • מאפשר לבצע מעקבים אחר המרות

בעזרת הביטוי Site אפשר לבדוק אילו דפים מהאתר שלי מאונדקסים. נכניס את הביטוי Site בשורת החיפוש בגוגל, ואז את כתובת האתר שלנו. דוגמה: Site: www.mysite.co.il

אהבתם? שתפו!

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

ספרו לנו: מה לגבי האתר שלכם? מה עובד הכי טוב בקידום שלו?