אסטרטגיה - קורס

ד”ר משה יונתני

שיעור 1: מבוא

בשיעור הראשון בקורס אסטרטגיה מסביר ד”ר משה יונתני מהי אסטרטגיה, ומהם המרכיבים של תכנית אסטרטגית (41 דקות).

תוכן הקורס

הסרטון הזה הוא השיעור הראשון בקורס אסטרטגיה, המיועד למנהלים, יזמים ובעלי עסקים, ומסייע לכם לבנות אסטרטגיה מוצלחת

כל ארגון זקוק לאסטרטגיה ברורה! הקורס מלמד איך לעשות את זה נכון, וכך להגדיל את הסיכויי להצליח. הוא מבוסס על מחקרים אקדמיים מתחום הניהול האסטרטגי, וכולל דוגמאות רבות שמעמיקות את ההבנה. הקורס שם דגש על יישום מעשי, והוא כולל דוגמאות מחברות מצליחות, וכיצד הן עושות שימוש ברעיונות, בתאוריות ובמודלים הנלמדים. הוא משלב מתודולוגיה ברורה לבניית תכנית אסטרטגית, עם הבנה תיאורטית מעמיקה, המבוססת על מחקר אקדמי ארוך שנים ומבוסס היטב.

אסטרטגיה מוצלחת צריכה לכלול מטרות ארוכות טווח, המבוססות על הבנה מעמיקה של הסביבה התחרותית, ועל הערכה אובייקטיבית של המשאבים העומדים לרשותנו. מעל כל אלה עומד יישום מוצלח. כל אחד מהאלמנטים הללו מהווה את השיעורים הבאים בקורס:

  • שיעור 2 (32 דקות): נושא השיעור הוא מטרות ברורות, עקביות וארוכות טווח. בשיעור זה נענה על שאלות כמו: כיצד ארגונים קובעים את המטרות האסטרטגיות שלהם? מה כדאי ומה לא כדאי לעשות עם הדו”חות הכספיים, כאשר מגבשים אסטרטגיה עתידית? מהו תפקיד הערכים הארגוניים באסטרטגיה?
  • שיעור 3 (38 דקות): נושא השיעור הוא הבנה מעמיקה של הסביבה התחרותית. בשיעור זה נלמד כיצד לנתח את הגורמים בסביבת הפירמה, כאשר העיקריים שבהם הם לקוחות, מתחרים וספקים. נעשה שימוש במודל המקובל ביותר (פורטר), ונלמד כיצד לשפר אותו כדי שיתאים לתעשיות עתירות טכנולוגיה. 
  • שיעור 4: נושא השיעור הוא הערכה אובייקטיבית של משאבים. זהו שיעור בן שני חלקים (39+38 דקות). בחלק הראשון נבין את החשיבות של ניהול אסטרטגיה על בסיס משאבים ויכולות, כאשר המשאב החשוב ביותר הוא ידע. החלק השני כולל מדריך מעשי שעוזר לנו לנסח אסטרטגיה על בסיס המשאבים והיכולות החזקים והרלוונטיים ביותר שלנו. כמו כן נעמיק את ההבנה שלנו בחשיבות של ידע ארגוני וכיצד הוא משפיע על גיבוש אסטרטגיה מוצלחת.
  • שיעור 5 (6 דקות): השיעור עוסק ביישום האסטרטגיה שגיבשנו. זהו השיעור הקצר ביותר, כי אין תאוריה או מודל של יישום אסטרטגיה – מדובר באוסף של החלטות שיש להוציא לפועל.

ד”ר משה יונתני

משה מלמד קורסים בניהול אסטרטגי עוד משנת 2012, והוא שותף מייסד באקספרט דיגיטל. הוא משלב מחקר והוראה באקדמיה עם עבודה מעשית בעולם העסקי.
משה סיים תואר שני בעסקים בין לאומיים ב-Copenhagen Business School בדנמרק, ולאחר מכן עבד כאחראי על תחזית הייצור הגלובלית בחברת GN Resound (תאגיד רב לאומי המייצר אביזרי שמיעה, ופעיל בכשלושים מדינות).
גם את הדוקטורט הוא קיבל מ-Copenhagen Business School, בזכות מחקרו על צמיחה גלובלית של חברות אינטרנט.
משה הוא חבר סגל במרכז האקדמי רופין מאז 2012, שם הוא מלמד קורסים בניהול אסטרטגי ובשיווק דיגיטלי. כמו כן הוא מרצה מן החוץ באוניברסיטת תל אביב ומרצה אורח ב- University College Dublin.

 

מחיר הקורס המלא הוא 590 ש”ח בלבד. לרכישה הקליקו על הכפתור הצהוב (אפשר לשלם גם עם כרטיס אשראי בעזרת הכפתור הזה).

 

 

רוצים לשלם בדרך אחרת?

יש לכם שאלות על הקורס?

השאירו הודעה !