לדירוג אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש בגוגל יש השפעה משמעותית על עסקים רבים. ראשית, יש עסקים שמוכרים דרך האתר, ולכן לדירוגו יש השפעה ישירה על הכנסותיהם. שנית, לקוחות רבים שאינם רוכשים באתר מגיעים דרכו (למשל, לקוחות שמתקשרים לאחר שנחשפו למוצר/שירות באתר). ושלישית, לקוחות רבים מחפשים מידע באתר לפני שהם רוכשים (חישבו, למשל, על לקוח שעומד לרכוש דירה מקבלן, ביקר במשרד המכירות, ולפני קבלת החלטה הוא מעוניין במידע נוסף על הקבלן). סקרים רבים מראים שרוב הגולשים משתמשים רק בתוצאות המתקבלות בדף הראשון בגוגל, ולכן קידום האתר חשוב ביותר. אך קידום האתר בגוגל הוא תהליך שאורך זמן רב, ובדרך כלל רואים תוצאות רק לאחר כחצי שנה. פרק הזמן הזה מספיק כדי לעשות טעויות רבות, ולשלם עליהן לא מעט כסף. נסקור בקצרה טעויות נפוצות.

טעות מספר 1: חיפוש שם החברה שלי, או שם המוצר שלי בגוגל, כדי לבדוק את דירוג האתר. לא נכון לעשות זאת, כי במקרים רבים שם החברה שלי ושם המוצר שלי יופיעו במקום גבוה בכל מקרה, גם אם האתר לא מקודם. למשל, אם שם העסק שלי הוא “מוסך המשופמים”, סביר להניח שתוצאה זו תופיע במקום גבוה בגוגל, כי גוגל שואפת לתת את התוצאות הרלוונטיות ביותר. אך מה שבאמת חשוב זה מה אנשים מחפשים, ומה שהם מחפשים זה בדרך כלל מענה לצורך, כמו “תיקון רדיאטור”, “החלפת שמנים”, “שיפוץ גיר” וכו’, ולכן יש לקדם את הביטויים הללו כדי למשוך לקוחות. בנוסף, אם לקוח כבר מכיר את “מוסך המשופמים”, סביר שהוא יידע כיצד למצוא אותו, ולכן אין צורך להשקיע אנרגיה רבה בקידום הביטוי הזה באתר.

טעות מספר 2: שימוש במחשב האישי שלי כדי לבדוק את דירוג האתר. זו טעות, כי גוגל נותנת תוצאות שמתאימות לי באופן אישי, ואם ביקרתי באתר שלי פעמים רבות בעבר, סביר שגוגל תדרג אותו גבוה עבורי. יש לזכור שעבור משתמשים שונים האתר שלי מקבל דרוגים שונים. למזלנו, יש לכך פתרון פשוט: אפשר להיכנס לחשבון הגוגל שלנו ולמחוק את היסטוריית החיפוש (מחשבון הגוגל שלנו, לא מהמחשב): בוחרים בהגדרות, בהיסטוריה, ואז ב”מחק פעילות” (Delete activity). לחילופין, אפשר לחפש ממחשב “ניטרלי”, כלומר מחשב שממנו לא בוצעו כניסות לאתר שלנו.

טעות מספר 3: התעלמות מהמובייל. בשנים האחרונות, רוב גולשי האינטרנט עושים זאת מהסמארטפון (במיוחד הצעירים), ולכן גוגל הגדילה משמעותית את חשיבות ההתאמה של אתרים למכשירים הללו. האתרים שנבנים בשנים האחרונות הם רספונסיביים, כלומר, הם מתאימים את עצמם לגודל המסך. למרות זאת, עלינו לוודא שהאתר שלנו מותאם לסמארטפון: שהטקסט קצר וקולע (חישבו על הגולש שלכם כאשר הוא נוסע ברכבת וקורא ממסך בגודל חמישה אינץ’), ושהאתר נטען במהירות (התמונות לא כבדות מדי, אין כמות גדולה של סרטוני וידאו, ועוד).