פרסום בפייסבוק

הפרסום (קידום ממומן) בפייסבוק מאפשר להגיע למעל 2 מיליארד משתמשים. המודעות יכולות להופיע בפיד החדשות, בסרגל הצד, ו/או באינסטגרם. כדי להשיג את המטרות השיווקיות שלנו בעלות המינימלית האפשרית, יש להשקיע בלמידת הלקוחות שלנו, במיקוד מדויק ככל האפשר, וביצירה נכונה של מודעות. פייסבוק מציעה שני כלים להקמת וניהול קמפיינים:

  • Ads Manager  (מנהל המודעות) – שימושי בעיקר לצורך הקמת קמפיין למטרה עסקית אחת או למודעה בודדת
  • Power Editor  (כלי מתקדם יותר) – מאפשר עריכות מתקדמות, שכפול קמפיינים, שינויים נוחים יותר והשוואות נוחות יותר (לצורך אופטימיזציה). תוכלו למצוא אותו גם במנוע החיפוש.

אופטימיזציה מבוססת מטרה

עם תחילת הקמת הקמפיין, פלטפורמת הפרסום של פייסבוק מבקשת מהמפרסם לבחור מטרה, ממגוון המטרות הבא:

  • הגברת מודעות למותג – המודעה תוצג עד פעמיים בכל 5 ימים
  • תפוצה – הצגת המודעה למספר האנשים המקסימלי
  • תנועה לאתר – לחיצה על לינק ומעבר לדף נחיתה/אתר
  • מעורבות – הגדלת המעורבות בפוסט/עמוד/אירוע (תגובה, לייק, שיתוף, קליק)
  • התקנת אפליקציה (מובייל בלבד)
  • צפיות בסרטון
  • השארת פרטים
  • מכירת מוצרים מקטלוג: יש לשתול פיקסל, ולהגדיר קטלוג מוצרים
  • ביקור בחנות פיזית (מדווח לפי שירותי המיקום בנייד)

מיקוד המודעות

על מנת להגיע לקהל הרלוונטי ביותר עבורנו יש למקד את המודעות, ואפשרויות המיקוד הן רבות ומגוונות. אפשר למקד מודעות בהתאם למידע שפייסבוק אוספת: גיל, מגדר, שפה, מיקום גאוגרפי, מקצוע, השכלה, חברה, ותחום עבודה. בנוסף, אפשר למקד בתחומי עניין, וכאן יש מגוון רחב ביותר. כיצד פייסבוק יודעת מהם תחומי העניין שלי? על ידי איסוף מידע שיטתי, כגון: באילו קבוצות אני חבר, לאיזה סוג של פוסטים אני כותב תגובות, מה אני משתף, ולמה אני עושה ולייקים. כמו כן, קיימות אפשרויות מיקוד נוספות:

  • באנשים ספציפיים – לפי רשימת מספרי טלפון או אימיילים
  • באנשים שביקרו באתר או השתמשו באפליקציה
  • במכשירים
  • בפעולות, כמו אנשים שקנו נעליים בשנה האחרונה
  • באנשים שדומים לקהל שלי (Lookalike)

אפשרות נוספת למיקוד מודעות היא רימרקטינג (או ריטרגטינג), כלומר הצגת המודעות למשתמשים שעשו פעולה שמעידה על עניין במוצר/שירות שלנו. בשיטת המיקוד הזאת, המפרסם מקבל מפייסבוק קוד (נקרא “פיקסל”) שאותו הוא שותל באתר שלו. הקוד הזה “צובע” את כל מי שמבקר באתר בעזרת “עוגייה” (מחרוזת של אותיות ומספרים) שהוא שותל לו בדפדפן. בהמשך, פייסבוק מציגה להם מודעות כשהם משתמשים ברשת החברתית.

תשלום והצגת המודעה

פייסבוק מאפשרת שתי אפשרויות תשלום: ידני ואוטומטי. בשיטה האוטומטית, המפרסם קובע תקציב, ונותן לאלגוריתם להחליט כמה פעמים תוצג המודעה. באופן כללי, האלגוריתם שואף לנצל את כל התקציב, וגם להשיג את מטרות הקמפיין (כפי שנקבעו ע”י המפרסם). התשלום מתבצע לפי CPM (עלות לאלף חשיפות) או לפי PPC, כמו למשל בקמפיין של יצירת טראפיק (לאתר/דף נחיתה). יש שלושה גורמים עיקריים הקובעים איזו מודעה תוצג (שלי או של המתחרים שלי):

  • הצעת המחיר של המפרסם בהשוואה להצעה של המתחרים
  • איכות ורלוונטיות המודעה: כל מודעה מקבלת ציון רלוונטיות בין 1-10 בהתבסס על תגובות של משתמשים: כמה זמן הקדישו לה? האם היו באינטראקציה אתה? האם ביקשו להסתיר אותה מהפיד? ככל שציון הרלוונטיות גבוה יותר, כך התוצאות צפויות להיות טובות יותר, והתשלום עבור הפרסום יהיה נמוך יותר.
  • שיעורי פעולה משוערים: הסבירות שמשתמש יבצע את הפעולות הנדרשות כדי להשיג את התוצאה העסקית הרצויה, בהתבסס על הערכות של פעולות קודמות של המשתמש ועל ביצועים קודמים של מודעה. לדוגמה: במידה ופילחנו מוצר בישול לאנשים שמתעניינים בבישול, פייסבוק יציג את המודעה לאנשים שעשויים לקנות את המוצר בסביבות גבוהה.

הקמת קמפיין בפייסבוק

כדי להתחיל, בחרו צור מודעה (בדף הבית) ואז בחרו מטרה, בהתאם למטרות העסקיות שלכם. עבור סדרת מודעות בחרו קהל, מיקומי מודעות, תקציב ותזמון. בצד תמצאו מד הגדרת קהל שנותן לכם הערכה של מספר האנשים שבהם אתם מתמקדים. כאשר אתם בוחרים מיקומים גאוגרפיים, יש להבחין בין:

  • אנשים שגרים במיקום זה
  • אנשים שהיו לאחרונה במיקום זה (וכבר לא)
  • אנשים שנוסעים במיקום זה כרגע (אבל לא גרים במיקום זה)

שימו לב שברירת המחדל היא “כולם במיקום זה”. תוכל לבחור ארצות, ערים, ורדיוסים. אך ממקדים מודעה ברדיוס על המפה? נבחר הנח נעץ ונסמן נקודה במפה שאנו מעוניינים בה. אפשר להוריד את הרדיוס עד לקילומטר אחד, ואפשר להוסיף מספר מיקומים רבים ע”י לחיצה על הוסף מיקומים רבים. שימו לב שאפשר להוציא מיקומים שאינם רלוונטיים ע”י לחיצה על כולל ובחירה בלא כולל.

צמצום קהל היעד

כאשר יש להתמקד בקהל העונה על מספר תנאים ביחד, יש לבחור את התנאי הראשון, ואז לבחור בצמצם את הקהל. כעת, נגדיר פילוח שיתאים גם לתנאי הראשון וגם לתנאי השני. יש לשים לב שהקהל לא מצומצם מדי במד הגדרת הקהל (המינימום שאתו פייסבוק יכולה לעבוד הוא 2600 אנשים). מה עושים כשהקהל מצומצם מדי? יש מספר אפשרויות:

  • הגדילו את הרדיוס או את טווח הגילאים
  • חפשו תחומי עניין מקבילים לתחומי העניין שהזנתם
  • בצעו מבחני B/A על קהלים רחבים יותר ונתחו את התוצאות
  • הוסיפו קהלים מותאמים אישית
  • הוסיפו קהל מרימרקטינג

התקשרויות

כאן הכוונה היא להתקשרויות של משתמשים עם הדף העסקי. דוגמאות:

  • לא לכלול לקוחות שכבר עשו לי לייק בדף העסקי (מכירים אותי)
  • לפנות רק ללקוחות שעשו לי לייק בדף ומכירים אותי
  • לכלול לקוחות שהיו באינטראקציה עם אחד האירועים שלי בעבר
  • לכלול חברים של חברים שעשו לי לייק לדף העסקי

שמירת קהל

כדי להשתמש בקהל לצרכים עתידיים, הקליקו על שמור קהל זה. תוכלו להשתמש בו בעתיד, או לשכפל אותו ולערוך בו שינויים.

תקציב

עבור כל סדרת מודעות, יש לבחור את אופן השימוש בתקציב: סכום יומי או קבוע. כאשר בוחרים בתקציב יומי, המערכת יכולה לחרוג בשיעור של עד 25% מהתקציב שנקבע, אך התקציב השבועי לא יעלה על התקציב היומי כפול 7. כאשר בוחרים בתקציב קבוע, ההוצאה תתחלק בצורה שווה לאורך כל תקופת הקמפיין, ויש להגדיר לוח זמנים בהתאם.

לגבי הצעת המחיר, מומלץ להתחיל עם אוטומטי (המערכת מגדירה בעצמה הצעת מחיר). לאחר שהקמפיין רץ תקופה מסוימת נוכל להבין מהי רמת המחירים הנדרשת, ואז אפשר לעבור להצעת מחיר ידנית (הגדרת מחיר מקסימלי לקליק). שימו לב: אם המחיר נמוך מדי, המערכת לא תציג את המודעות שלכם.

 

תזמון מודעה

האם יש שעות בהן הלקוחות שלכם מבצעים יותר המרות? אם כן, תזמנו את הקמפיין לשעות “חמות”. בהתחלה עדיף לבחור הצג מודעות כל הזמן, כדי לבצע אופטימיזציה ולבדוק מהם השעות הכי חמות. אפשר לבחור בשני סוגי הצגה (אפשרי רק עם תקציבים כוללים, ולא יומיים)

  • הצגה רגילה – המודעות יוצגו ויחולקו במשך כל שעות היום
  • הצגה מואצת – כשחשוב להגיע ללקוחות כמה שיותר מהר